top of page
Search
  • Writer's pictureHatidza Smajic

Stvoriti nakit ili uspomenu?

Updated: May 28, 2019

Očaranost biserima nadilazi vrijeme i granice. Zbog njihove ljepote i rijetkosti oduvijek su bili predmet želje. Tako su biseri osvojili i moje srce.

Završila sam Srednju mašinskotehničku školu i student sam na Mašinskom fakultetu. Obrada i sastav metala, hemijski elementi i njihova svojstva me oduševljavaju.

Biseri su me osvojili na prvi pogled. Vratili su me u djetinjstvo i podsjetili na mamine bisere. Prvi biserni nakit koji sam dobila bile su biserne naušnice. Poželjela sam da imam sve vrste bisera i vjerujem da sam na dobrom putu da ostvarim želju.


foto: Aida Slamnik


Ljubav prema biserima


Moj prvi susret sa većom količinom bisera bio je na Hadždžu.

Ušla sam u zlataru da kupim poklon za svoje najmilije da im bude uspomena sa Hadždža i onda sam se prijatno iznenadila saznanjem koliko vrsta bisera postoji, njihovim nastankom i samim tim šta su ustvari biseri.

Tako je krenula nevjerovatna priča. Kupila sam bisere i javila mi se želja za pravljenjem nakita od bisera. Svoju želju sam pretvorila u stvarnost, započela sam sa izradom nakita od bisera.

Dok sam pila kafu sa mojim mužem nizala sam zrna bisera i pretvarala ih u predivne ogrlice, narukvice, pa i naušnice. Ova ljubav na prvi pogled prerasla je u hobi a uskoro se pretvorila i u posao. Tako su krenule i prve narudžbe. Potrebe klijenata su rasle, a ja ovaj posao nisam doživljavala kao nešto što se MORA da radi, već je za mene svaki nanizani biser bila nova ljubav, jedna nova emocija, jedna nova uspomena.


Od hobija do posla


Danas sam vlasnica obrta „MH Biser“ i bavim se izradom personaliziranog nakita od bisera i srebra kao i popravkom nakita.

Nakit od bisera pravim sa ljubavlju. Raduje me osmijeh na licu ljudi kada preuzmu gotov nakit. Klijentima je često potrebna i popravaka nakita. Popravkom bisera oživljavamo uspomene na drage ljude i događaje. Uspomene koje se prenose sa koljena na koljeno.

U našoj tradiciji biserni nakit merdžan i zumrud (žad) je jako zastupljen, ali mlade generacije ne znaju baš mnogo o tome.

Želim da podučim mlade vrijednostima tradicije, običaja i vrijednostima uspomena. Nakitu ne daje vrijednost cijena nego uspomene.

Jer kada dotaknete bisernu ogrlicu koju ste dobili od svoje nane, to vas vrati u to vrijeme kada ste je dobili, toliko da čak možete osjetiti miris tog trenutka.

Kao majka troje djece želim da na svoju djecu prenesem važnost uspomena, ljudi i njihovih osjećaja. Želja mi je da jednoga dana otvorim svoju radnju u kojoj ću prodavati nakit od bisera iz raznih krajeva svijeta.


Ne želim da budem samo žena koja pravi nakit za vas, želim da budem žena koja kreira vaše uspomene.


92 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page